Orta Avrupa Gezisi Turla mı? Tursuz mu?

8 gün 7 gece sürecek olan gezimize katılmadan önce bir çok seyahat planı yapmıştım. Önce Prag- Viyana yapalım geziye Pragda başlayıp Viyanada noktalarız diye düşündüm. Uçak biletleri , kalıcak yer , yapılacak etkinlikler diye sıralayıp bütçeleri ile bir liste oluşturdum. Detaylı gezi planını hazırlarken Budapeşte-Viyana alternatifi de hep aklımın bir köşesindeydi. Planlamalarımı yapıp birlikte gezi planı yaptığım arkadaşımla buluştum.   Ben bağımsız gezgin olmak  istiyordum, Selin ise turun daha mantıklı olacağını savunuyordu. En son tur şirketlerini araştırıp, nihai kararı verelim diye düşündük. Bir kaç tur şirketi ile konuştuktan sonra Pronto Turun son derece cazip bir kampanyasına denk geldik. Orta Avrupa turu olarak geçen  Budapeşte- Viyana-Prag şehirlerini kapsayan 7 gece 8 günlük bir tur programı. Üçü de fazlasıyla görmek istediğimiz Avrupa şehirleri olunca dayanamayıp satın aldık üstelik bütçe olarak da benim  hazırladığım tur planımdan çok daha makul gözüküyordu.

29 Ekim sabahı saat 9.00 da Atatürk Hava Alanında gezimizde bize eşlik edecek rehberimiz Murat Koç  ile buluştuk. Gerekli yönlendirmeleri bizimle paylaştıktan sonra 11.55de ucağa binip yaklaşık 1 saat gibi kısa bir uçuş sonrası Budapeşte havaalanına ulaştık. Pasaport kontrolleri ve valizlerin teslim alınması sonrasında tur otobüsümüze yerleştik.

Öncelikle şunu belirtmem gerekir rehberimiz olağanüstüydü. Sadece gezdirmedi. Aynı zamanda gezerek ya da okuyarak kolay kolay ulaşamayacağımız bilgiler aktardı. Kendisine nasıl bu kadar çok şey bildiğini sorduğumda hard diskime atmışım işte diye mütevazi bir cevap aldım. Öncelikle rehbersiz gezseydik bir çok şey kaçırmış olacaktık. Bu noktada tur ile gitmiş olmanın avantajı yadsınamaz. Ama biz şanslı olduğumuz için işinde bir numara bir rehbere denk geldik. Herkes bu kadar şanslı olmayabilir.

Turlarda yaş ortalaması her zaman 45-50 civarında eğer turda fazla kaprisli ve her yere geç kalan birileri var ise vay halinize… sürekli birilerine bağımlı yol almak durumunda kalacaksınız. Biz yine o kadar şanslıydık ki son derece uyumlu pürüz çıkartmayan tatlı bir tur ekibi olarak yolumuzda engel tanımadık.

Tur ile katılmanın başka bir avantajından bahsedecek olursam; şehirlerin panoromik tanıtımından sonra otelenize yerleşiyorsunuz. İsterseniz bir dahaki şehir turuna kadar özgürce sokak keşifleri yapabilirsiniz. İsterseniz de ulaşmakta zorlanacağınız çok da merak ettiğiniz bölgelere ekstra turlarla katılabilirsiniz. Hangilerine katılmak istediğiniz tamamen size kalmış.

Eğer genç bir gezginseniz elimde haritamla ben keşfimi yaparım, metroma binerim, şehri de karış karış gezerim derseniz turla da tursuz da  mümkündür.

Turla gitmenin dezavantajından bahsedecek olursam otellerin şehir merkezine uzaklığı olacak. Viyanadaki otelimiz şehir merkezine 15 dakika yürüme mesafesindeydi. Viyanadaki otelde çok rahat ettik , ancak Prag ve Budapeştede merkeze  metro ile ulaşım sağlıyorsunuz. Metro ulaşımı son derece kolay ancak 11.30 da metrolar bittiği için gece çıkışlarınızda taksi kullanmanız gerekecek. Bireysel olarak gittiğiniz gezilerde otel seçimlerinizi merkezden yapabileceğiniz için özellikle geceleri çok daha rahat gezebilirsiniz. Turların da merkeze yakın otellerde konaklamalı seçenekleri mevcut ancak fiyatlar artış gösteriyor. Seçimlerinize göre Tur ekonomik faydasını yitirebilir. Gece çıkmasam da olur zaten gün boyu yorulacağım erkenden yatarım derseniz tur sizin için avantajını korumaya devam ediyor.

Ne beklediğiniz ne istediğinizle ilgili olarak turla mı yoksa tursuz mu gezeceğiniz biraz daha net şekillenir.

Öncelikle gece hayatına merakınız var ise kesinlikle tursuz gitmelisiniz ya da tur ile merkeze yakın oteller seçmelisiniz.

Biraz daha kültürel bir gezi yapayım şehrin tarihini nerde ne yenir, ne  içilir, nereden ne alınır? bunları bilmek isterim derseniz turla gitmeniz mutlu dönmenizi sağlayacaktır.

Ben Turla gittiğim için memnunum. Bağımsız gezgin olarak gitmiş olsam bir çok bilgiyi kaçırmış olurdum bir daha aynı civardaki şehirlere tursuz katılıp onu da deneyimlemek istiyorum bu gezi özelinde konuşacak olursam hem daha ekonomik oldu hem de kısa zamanda bir çok yer görme şansına eriştim.

Pronto Turdan da çok memnun kaldığımı ayrıca belirtmek istiyorum. Rehberimiz Murat Koç şahaneydi gezinin bu kadar güzel geçmesinin en önemli sebebiydi.

Beğenmediğim tek nokta Prag şehrindeki otelin şehre olan uzaklığıydı. Otel fazla kalabalık olduğundan kahvaltı salonunda uzunca bir kuyrukla karşılaştık Pragdaki otel dışında herşeyden memnun kaldığımı söyleyebilirim.

Sırasıyla gezdiğim şehirlerle ilgili bilgileri paylaşıyor olacağım. Nerede kaldım, ne yedim, ne içtim, hangi ekstralara katıldım, hangilerinden memnun kaldım. Bundan sonra Turla ya da tursuz bu şehirlerden gezip görmek istediğiniz olursa okumadan sakın gitmeyin.

Sevgiler…

Simurg.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

