Doğadan Gelen Şifa; Bitkisel Antibiyotik

zencefil

 

Bakterinin, virüsün, hastalığın kol gezdiği bu zor günlerde bir sabah boğaz sızısı ile uyandım. Ve  dedim ki ‘’winter is coming’’. İlk gün hafif bir ağrı. 2. Gün ise sanki boğazımı bıcaklayıp, üzerini açık bırakmışlar da  açık yaraya kolanya dökmüşlercesine bir ağrıyla uyandım. Tüm gün devam etti. 3. Gün eve gittiğimde canım annem bana tavuk suyu çorbası yapmıştı. Asıl süpriz internette bulduğu doğal antibiyotik tarifi.

Antibiyotik ilaçlar  hakkında bir Ted konuşması izlemiştim o gün bugündür antibiyotiğe karşıyım. Pek yakında vücudumuzun antibiyotiğe alışıp hiç bir hastalığı tedavi edemeyeceğini düşününce durum gerçekten korkunçlaşıyor.

Velasılı bitkisel bir çözüm bulup hafif hastalıklarımızı atlatabileceğimizi keşfetmekten çok hoşlanıyorum. Ben doktor değilim. Şifacı da değilim ama bana iyi geldi. Paylaşmak boynumun borcu. Doğa bize şifa dağıtırken onu geri tepmek olmazdı.

Hemen anemin doğal antibiyotik keşfinden bahsetmek istiyorum . Öncelikle tadı harika. Hoş, tadı kötü bile olsa içerdim  ‘’şifa niyetine’’ deyip. Ama bu karışım gerçekten leziz. Hemen malzemelere geçelim . Ufak bir cam kavonoza;

  • 1 limon
  • Limon büyüklüğünde zencefil
  • 2 çubuk tarçın
  • Hakiki Süzme Bal (400 gr)

Limon ve zencefili yıkıyoruz. Zencefilin kabuklarını soyuyoruz. Limonu kabukları ile birlikte doğruyoruz. Zencefili de ince ince doğruyoruz.(Rendeden de geçirebilirsiniz) Üstüne tarçın ve balı ilave ediyoruz. İçine boğazı yumuşatsın diye bir kaşık zeytinyağı da koyabilirsiniz. Biz koymadık.

İçindeki maddelere alerjiniz yok ise bu enfes karışımı günde 3 kaşık tüketebilirsiniz. Ben daha fazla tükettim.Herhangi bir zararı yok ama yine de abartmamak lazım. Dolapta bir aya kadar saklanabiliyor. Hazırlayıp dolapta bekletebilirsiniz. Bir kaç gün beklediğinde daha da şifalı bir hal alıyormuş. Biz kış aylarında dolapta bir kavonoz bulundurup haftada bir iki kez 2 kaşık içmeyi planladık hergün içmek fayda sağlamasını engelleyebilir o yüzden hasta değilseniz hergün içmeyin bence. Hastayken de günde 3 kaşık tüketmekte fayda var.

Umarım faydalı olmuştur.

Üstünüze şifa yağması dileğiyle…

Bir Cevap Yazın

