Detoks

Sıcacık yaz günlerini bitirip de sonbahara girerken, sabahları daha zor uyanmaya başlıyorum. Ne kadar uyusamda, sanki uyuduğum uyku yetmiyormuş hissi ile yorgun kalkıyorum. Bunun sebebi vücudumuzda biriken toksinler. Vücudumuzun kendi ürettiği yada dışarıdan aldığı zehir de diyebiliriz. Bu toksinleri her organımız farklı şekilde atmaya çalışıyor. Böbreklerde biriken toksinler idrar yoluyla, akciğerlerde birikenler soluk alıp vermemizle, bağırsaktaki toksinler dışkı ile, karaciğerde biriken toksinler böbreklerin faaliyeti ve idrar yoluyla atıyoruz. Toksinleri ayrıca, terleme yoluyla da atıyoruz.

Özellikle mevsim geçişlerinde toksin miktarında artış yaşanıyor. Vücut bu toksinleri atmaya çalışırken daha fazla enerji harcamak zorunda kalıyor. Bu da sabahları yorgun uyanmamıza, vucudumuzun hantallaşmasına sebep oluyor. Bazen de vücudumuz bu toksinleri  atamıyor. Bu durum çeşitli hastalıklarla uğraşmamıza sebep olur. Baş ağrısı, baş dönmesi, sırt ve eklem ağrıları, boyun tutulması, yorgunluk, uyku hali, uykusuzluk, ağız kokusu, kabızlık, depresyon gibi…

Her mevsim geçişinde toksinlerden kurtulmak için bir kaç günlük basit detokslar yapmak gerekiyor. Dün gece erken sayılabilecek bir saate uyuya kaldım. Buna rağmen sabah uyanırken güçlük çektim. Vücudumda tarifsiz bir ağırlık, hareketsizlik bunun yanında ruhsal olarak da mutsuzluk,  dikkat dağınıklığı ne ararsanız vardı. Üzerimdeki bu ölü toprağından kurtulmak için  detoks yapmalıyım dedim. Biraz konu hakkında araştırma yaptıkdan sonra kendi tarzımı yarattım.

Sabah kalktığımda ilk iş oda sıcaklığında bir sürahi suya limon ve salata kesmek oldu. Bence bu suya nane yaprağıda koymalısınız evde olmadığı için ben koyamadım. Tüm gün ve detoks boyunca bu sudan tüketiyor olacağım. Ayrıca bu suyu günlük rutinimde  özellikle ofiste haftada iki gün bu şekilde uygulamaya çalışıyorum. Limon benim tansiyonumu düşürdüğü için çalışırken limonu daha az eklemeyi tercih ediyorum. Ayrıca maydonoz, elma, dereotu, çilek gibi sebze meyveler ile de suyunuzu renklendirebilirsiniz. Suyun tadı bu şekilde nefis olduğu için,  su içme isteğiniz artıyor. En önemlisi de suyu bu şekilde içmek vücutta alkali dengesini sağladığı için yağ yakımını kolaylaştırıyor.

Kahvaltı için meyve salatası hazırladım. Evde armut, erik ve üzüm vardı benim detoksum çok spontane olduğu için ben rastgele meyve ve sebze kullandım. Elma, ananas, çilek ,muz gibi meyvelerde kullanılabilir. Ben yarın da devam edeceğim için menüyü biraz daha çeşitlendireceğim. Ayrıca kahvaltı için müsli de öneriler arasında vardı. Müsliyi yoğurt ve sütle tüketiyorum ancak ben hayvansal gıdaları detoksumda bulundurmak istemediğim için sadece meyve ve sebze yiyerek tamamlayacağım . O yüzden kahvaltı için kendime orta boy bir tabakta meyve salatası hazırladım. Ara öğünlerde ceviz ve hazırladığım suyu tükettim. Öğleden sonra zeytinyağlı pırasa yemeği hazırladım. Bol limonlu ve havuçlu İlk defa yaptım  ama çok da güzel oldu aslında enginar yemeği yapıcaktım, karaciğer temizliğinde son derece faydalı bir bitki ama pırasayı çok sevdiğim için markette dayanamayıp onu aldım. Yanına roka, domates, nar ekşisi ve  ceviz kattığım zeytinyağlı salata hazırladım . Hayvansal gıda yok dedim ama eser miktarda peynir ile salatamı renklendirdim. Yemeğin yanında bir dilim kepek ekmeği tükettim.

Akşam olgun bir avokadoyu ezip içine limon sıktım. Avokado inanılmaz bir sebze saç, cilt, karaciğer aklınıza ne gelirse faydalı. Özellikle alkolden kaynaklı karaciğerde biriken toksinlerin atılmasına yardımcı oluyor. Normalde de tüketmenizi tavsiye ederim.

Tüm gün yeşil çay tükettim. Yeşil çay tadı sevmiyorsanız yaseminli yeşil çay deneyin hem kokusu güzel hem de içimi daha yumuşak.

Ben detoksumu 3 gün yapmayı planlıyorum. Sebze, meyve, bol su ve yeşil çay diye kodlayabiliriz aslında  illa şunu yiyin bunu için şeklinde dayatmalardan ben hoşanmıyorum  o yüzden ne yaparsam yapayım  yorum katıyorum. Diğer günlerde de ilk güne benzer menüler uygulamayı planlıyorum. Hayvansal gıda tüketmeyeceğim, alkol ve kafeinden uzak durucağım, sigara zaten kullanmıyorum.

Eğer benim gibi bitkinlik ile başınız beladaysa mutlaka detoks tavsiye ediyorum. Şimdiden enerjik hissetmeye başladım. Beslenmenin yanında egzersiz de yaparsak bu detoks tadından yenmez. Benim evde yaptığım pilates fitness karışımı eğzersizlerim var. Dün gece yatmadan önce 40 dakika spor yaptım. Bugün ara verdim . Yarın ve sonraki gün de devam etmeyi planlıyorum.

Çok yakında erkek kardeşim Emrah’ın antrenörlüğü  ile YouTube kanalı açıyoruz. Oradan da bize bölgesel incelme, günlük spor rutini, vücut geliştirme, kas koruma gibi taktikler verecek. Ben de heyecanlıyım. Bilenler bilir kendisi  spor antrenörü. Hepimize faydalı olacağını düşünüyorum.

Sağlıklı yaşam için ne gerekiyorsa yapıp kendimizi daha da mutlu hissetmeliyiz.

Kalın sağlıcakla:)

Bir Cevap Yazın

