Alışveriş Nasıl Yapılmaz?

 

Geçenlerde iş yerinden çok yakın bir arkadaşım İtalya tatili öncesi onunla alışverişe gidip gidemeyeceğimi sordu, memnuniyetle kabul ettim.

Bana “stil danışmanım” diye hitap eden bu tatlı kızla akşam iş çıkışı olduğu için hepinizin bildiği bir Avm’ye gittik. Başladık mağaza mağaza dolaşmaya…

Alışveriş macerasından sonra yazmadan edemedim . Hayatımda bu kadar çirkin alışveriş yapan birini daha görmedim.

Öncelikle asla hiçbir şeyin etiketine bakmıyor. Yani  deneyip, beğenip bütçesine uygun olup olmadığına son aşamada karar veriyor. Benim ilk baktığım nokta fiyat etiketi, sebebi de beğenme puanımla (1 den 10 a kadar) fiyatı kıyaslıyorum eder mi? etmez mi? Örneğin 5 puanlık bir ürün beğendim diyelim ki, yani alsam da olur almasam da. O zaman fiyatı ile kıyaslıyorum, eğer pahalı bir ürünse ve aynı fiyata 8 puanlık bir ürün alabileceksem onu deneme zahmetine katlanmıyorum. Benim tatlı arkadaşım ise beğendiği bir ürünü eline alıp etiketine bakmadan, mağazanın henüz hiç bir yerini dolaşmadan kabine yönelip kabin sırası bekliyor, sonrasında ürünü deniyor, kararını veriyor, kabinden ayrılıp tekrar mağazayı dolaşıyor. Ve tekrar kabine giriyor, bu sonsuza kadar devam edebiliyor:)

Öncelikle mağazanın her tarafı karış karış dolaşılmadan asla kabine girilmez . Aynı ürünü iki farklı fiyattan mağazanın iki uç noktasına koysan benim canım arkadaşım pahalı olanı sevinçle alıp çıkar. Çünkü bakmıyor, gezmiyor…

Baktım olacak gibi değil ben mağazalar arasında 2 tur atıp hem kendime hem ona ürünler beğendim. Bu sırada kendisi kabinde, bulduğu 2 parça şeyi denemekle meşguldü. Ben kabine geldim, ancak elim çok kalabalık, yaklaşık 11 tane ürün beğenmişim J kabine onca ürünle girmek olmaz tabi. Bir kısmını bırakıp öyle girdim, hepsini denedim . Kendisine de son derece şık bir pantolon buldum. Bu arada pantolon o kadar indirime girmiş ki biraz daha inerse bedavaya alabilirmişiz hissine kapıldık.

Toplamda 4 mağaza gezip 8 kere kabine girdikten sonra benim gösterdiğim pantolonu alıp çıktı.

Benim alışveriş yapma fikrim yoktu. 2 kez kabine girdikten sonra 8 parça ürünü olmadık ucuzluktan alıp ayrıldım. Benim için çok karlı bir alışveriş oldu doğrusu. Aldığım her şey içime sindi en önemlisi de baya indirimli aldım.

Tanrım! indirim deyince sizin de içiniz kıpır kıpır olmuyor mu? Ben bir şeyi indirimli aldığımda günlerce o sevinçle yaşıyorum harika bir his

image

Dört Başlıkta Alışveriş Nasıl Yapılmaz?

>Tek bir ürünle kabine girilmez.

>Etiketine bakmadan ürün denenmez.

>Bütün mağaza özellikle eski sezon gezilmeden oradan ayrılınmaz.

>Yeni sezonda çok özel bir parça değilse alışveriş yapılmaz.

Bir Cevap Yazın

