Arınmak için Olimpos…

Ayak bastığım anda bir önceki çağlara gittiğim hissine kapıldım. Geçmişten bir yer gibi dokusu bozulmamış yegane yerlerden. Binalardan, gökdelenlerden uzak , teknolojinin uğramadığı, lüks nedi bilmeyen, konforu kendi kalbinizde içinizde, bedeninizde  bulduğunuz  yer.

image

Küçük bungalowlar, yemyeşil bahçeler, bahçede çardaklar, hamaklar….acaba nasıl görünüyorum derdin  yok, şıklık yarışı yok , daha azım, daha çokum diye bir kavram yok. yarışın, rekabetin uğramadığı kendini bulmuş bir yer. Eğer gidersen yanına kendini bile almana gerek yok çünkü burada bulacaksın. Kendi olabilmiş bir yerde kendinden başka hiç bir şey arayamayacaksın. Hırslarını, rekabet için savaşan bedenini, beynini geldiğin yere daha yoldayken uğurlamaya başlayacaksın.


Kalacağın her yer konfor olarak nerede ise birbiri ile aynı.Tavsiyem ne olurdu  burada konfor arama burada huzur ara  hizmet kalitesi güler yüz aradığında kaldığım yeri şidetle tavsiye etmekle yükümlüyüm. Deep Green Bungalows  öyle etrafında fır filan dönmüyorlar ama zaten sen kendini evinde hissediyorsun. Kasıntı herşey dört dörtlük  5 yıldızlı  bir otelde kalsaydım bu zevki inanın alamazdım.

En güzel tarafını söylüyorum dinleyin burası Antalya kadar sıcak değil nefes alıyorsunuz hatta biz gittiğimizde daha da serindi 10 haziranda oradaydık. Kalabalık değildi, sezon tam açılmamıştı ve kesinlikle tenimize masaj yapan bir serinlik vardı.image

Nasıl gidelim?

Antalya Havaalanında indikten sonra havaş ile 5M Migrosa ulaşıyorsunuz. (yaklaşık 20 dakika). Burada bir durak var bilimum Antalyanın tatil beldelerine ulaşmanızı sağlayan ulaşım araçları bu duraktan geçiyor. Olimposa giden otobüslere atlıyorsunuz Olimpos sapağında iniyorsunuz (yaklaşık 50 dakika). Oradan başka bir dolmuşa binip kalacağınız yerin önünde inebilirsiniz (yaklaşık 15 dakika). Yol biraz meşakkatli gelebilir ama ben keyif aldığımı söyleyebilirim. Ya da araba kiralayın tabelaları takip edin ben yol tarifinde kötüyüm de hiç kafa karıştırmak istemem:)

Nerde kalalım?

Burası  bungolovlar, ağaç evler türlü türlü şirin seçenekler sunuyor size.Bizim kaldığımız yer  çok başarılı işletmecilerin eline düşmüş. Son derece ilgili personelleri, sımsıcak bir ortamı var yine gitsem mutlaka bu şirin yerde kalırım. Ama bir sürü seçenek var incelemekte fayda var diğer tarafları denemediğim için ben kaldığım yerden memnuniyetimi ifade edip size boyun borcumu ödemek istedim:) Kahvaltı ve akşam yemeği fiyata dahil. Yemekten sonra çay ikramları var. Onun dışında alkol ve diğer istekleriniz için oda numaranıza adisyon açılıyor. Bungolovlar minicik çok konfor arıyorsanız zaten Olimpos’a gelmezsiniz diye düşünüyorum🙈

Heralde tatilin önemli bir bölümünü bahçe içindeki yüksek çardaklarda geçirdik bir ara gece bile burda uyumaya kalkıştık. Eğer benim gibi gökyüzü aşığı iseniz gece hamağa yatıp yıldızları izlemenin keyfini size anlatmaya kelime dağarcığım yetmez …İstanbulda en son ne zaman doğru dürüst yıldız gördüm hatırlamıyorum ya da hiç gördüm mü bu kadar ışığın arasında inanın bilmiyorum. Gökyüzü beni büyüledi parıl parıl sanki her biri umutlarımdı. Serin olmasa sabaha kadar hamakta uyuyabilirdim. Yıldız görmek lükstü benim için ulaşılmaz, elde edilemezdi.

Denize ulaşmak için antik kentin içinden geçiyorsunuz burada denize sıfır konaklama seçeneğiniz yok. irili ufaklı çakıl taşları olan bir kumsalı var hem suyun içi hemde sahil taşla örtülü hemen dağın yamacında harika ir görüntüsü var. Denize ulaşmak 10-15 dakika vaktinizi alacaktır.

image

Suyu çabuk derinleşiyor denizi çok güzel biz gittiğimizde su nispeten biraz daha serindi.sahilin tadını çıkartmak isterseniz deniz sonrası upuzun sahilde  Çıralıya doğru mutlaka yürüyüş yapın gün batarken taşlara uzanıp huzuru, sessizliği dinlemek paha biçilemez.

Olimposda akşamlar ; Güzel bir akşam yemeğinden sonra eğer dans etmek isterseniz Kadir’in Ağaç Evleri var yürüyerek bizim kaldığımız yere 15 dakika en uzak konaklama yerinede 30 dakika filandır diye tahmin ediyorum. Geniş bir alan rahatlıkla dans edip, içip eğlenebilirsiniz. Sakin bir gece geçirmek isterseniz ateş başında şarap içip sosyalleşebilirsiniz. Bunun için çok seçeneğiniz var. Yine uyumadan önce hamak keyfini atlamıyoruz tabii.


Ertesi sabah biz Sabah 4 bucukda kalktık düştük yola kumsala yürümek karanlık toprak yol üzerinden geçtiğiniz için biraz ürkütücü üstünüze mutlaka kalın birşey giymeniz lazım günün en serin saati nede olsa. Fotograf çekme merakınız varsa bu saati kesinlikle kaçırmayın altın saat denilen güneşin doğmakla doğmamak arasındaki o kararsız anlarında ışığın büyüsüne kapılacaksınız. Yanınızda mutlaka mayolarınız olsun su okadar sıcak ve keyifliki tam bu saate denize girmek lazım. Benim en büyük pişmanlığım o anki deniz sefasını kaçırmaktı bikinilerim yanımda değildi çünkü. Ama suya soktuğum bacaklarım ve kollarım o güzel ılıklığı unutamadı gitti.

image

 

Dönüşte antik kenti detaylıca gezdik sıcakta gezmek zor olacağı için sabah gezmek keyifli oldu ortada akan buz gibi suyun üstünde merdivenler var burdan çıktığınızda kral mezarlarının bazılarını görme şansınız oluyor yeşillikler içinde güzel bir yer. Eğer sabah 4.30 da uyandıysanız sonrası Deep Green’e dönüp güzel bir kahvaltı yapın ve sonrasında bahçe çardağında sınırsız şekerleme:)


Sahile girerken ücret ödüyorsunuz antik kent olduğu için korunaklı buraya girmeden çoklu geçiş kartı almanız daha avantajlı müze kartınız varsa onu da kullanabilirsiniz. Çoklu kart 7,5 TL, 10 geçiş hakkı sağlıyor gece yada bizim gibi sabah 5 de denize gelirseniz geçişler serbest kart kullanmıyorsunuz. Antik kenti gezmeyi atlamayın sahile yürürken buz gibi bir suyun yanından geçeceksiniz bu suya ayaklarınızı sokmanızı tavsiye ederim. Şok etkisi yaratıyor.


Biz ayrılacağımız sabah 8 gibi denize ulaşıp kano kiraladık dağın yamacında suyun içinde mağaralar var. İçindeki ses ekosu dinlemeye değer. Yüzerek de ulaşabilirsiniz. deniz bisikleti ile açıkdaki kayalıklara ulaşmak, burda serin Antalya suyuna atlamak bana çok keyif verdi.

image

Dikkat edilmesi gereken hususlar;

*Olimpos’a gitmeden para stoğu yapmalısınız burada bankamatik yok.

*Suyun içi ve sahil taş olduğu için mutlaka Deniz ayakkabısı bulundurmanızı tavsiye ederim.

*Olimpos son derece salaş bir yer zahmet edip şık kıyafetler getirmeyin burda kimse üstünüzle başınızla ilgilenmeyecektir.

*Hele topuklu ayakkabı asla 😅


Ben yine gidicem çünkü sevdim geri kalanını da birdahaki sefere anlatırım olur mu 🙂

Sevgiler,

Simurg.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s